دانلود آهنگهای بروز

طبقه بندی موضوعی
گیت RF
فرش کاشان
کاغذ دیواری سقف آشپزخانه
آموزش تهیه فایل کامفار
دکوراسیون مغازه
تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول
سیستم اتوماسیون باشگاهی
کیف لپ تاپ دلسی
سیالیس دفترچه ای
کارشناس خرید خودرو
نصب پرده یکی از مهم ترین کارهایی است که برای دکوراسیون داخلی خانه باید انجام شود با توجه به این که امروزه پرده ها در طرح و شکل های مختلفی ارائه می شوند یکی از زیباترین و خاص ترین نوع پرده حریر ترک است. می دانیم که پارچه حریر دارای انواع مختلف با کاربردهای متفاوت است که در پرده‌ها از نوع حریر پرده‌ای بهره می برند. از این رو پرده حریر دکوراتیو را می توان هم در پذیرایی، اتاق نشیمن و غذاخوری و هم در اتاق‌خواب‌ها استفاده نمود. استفاده‌ی آن بستگی به دید پنجره‌ها و همچنین میزان نور محیط دارد. معمولاً در اتاق‌ هایی که افراد علاقه‌مند هستند نور بیشتری داشته و فضا روشن و بزرگ‌ تر دیده شود از پرده حریر استفاده می شود؛ اما در مکان‌هایی که نیاز به حریم خصوصی داشته یا دارای دید از خارج از منزل است، معمولاً پرده‌های حریر را با استفاده از پارچه‌های آستری در زیر آن جهت دیده نشدن محیط داخل منزل بکار می گیرند. در فصل‌های گرم سال مناسب‌ترین گزینه برای پنجره‌ها پرده حریر است زیرا محیط را بیش‌ازحد گرم نکرده و نور را از خود عبور می دهند.   پارچه‌های حریر دکوپیک بسیار زیبا و رؤیایی بوده و حس لطافت و ظرافت را به بیننده القا می کنند و ضد حساسیت نیز هستند. این پارچه‌ها را می توان در رنگ‌بندی‌های مختلف با طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد ایرانی و اسلامی علاوه بر پرده در سایر وسایل منزل ازجمله کوسن‌ها، رانرها، آباژورها و پاف ها استفاده نمود و ترکیب بسیار زیبایی در معماری داخلی خانه خلق کرد. امروزه ست کردن وسایل خانه با پرده حریر دکوراتیو بارنگ‌های مختلف در کوسن‌ها و رانرها بسیار مد بوده و چیدمانی بسیار شیک و مدرن را همراه با آخرین‌مدل‌های ایرانی، اسلامی و بین‌المللی پارچه برای شما به ارمغان می آورد.   امروزه در بسیار از آشپزخانه‌ها برای نوردهی به محیط آشپزخانه و زیباتر کردن هر چه بیشتر محیط آن و همچنین ایجاد فضایی دل‌باز و شیک در آشپزخانه از پرده حریر استفاده می کنند. بهترین نوع از چیدمان به‌گونه‌ای است که رنگ پرده آشپزخانه را متناسب با کابینت‌ها، کاشی‌ها و کف آن انتخاب کنیم. همچنین در آشپزخانه‌هایی که اپن هستند و به اتاق پذیرایی دید دارند می توان پرده را متناسب با محیط پذیرایی انتخاب کرد. می توان از پارچه‌های حریر طرحدار با طرح‌های هنری، طرح‌های کاشی و سنتی ایرانی به‌صورت پشت پنجره‌ای همراه با چین‌های فراوان نیز در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد که فضای آن را بسیار شیک و مدرن می کند. گذشته از این در انتخاب ضخامت پرده شید رول بایستی طرح پرده را نیز مورد توجه قرار داد. چنان‌چه از پرده شید کاملاً بی‌رنگ یا سفید استفاده شود، تخمین میزان نوری که از پرده عبور خواهد کرد کار چندان دشواری نیست اما مشکل ممکن است زمانی پیش آید که از پرده شید طرح دار یا پرده شید رنگی برای پوشاندن پنجره استفاده شود. مسلماً پرده شیدهای نازک با طرح‌های تیره کمتر از پرده شیدهای نازک با طرح‌های روشن اجازه‌ی عبور نور را به اتاق می‌دهند. امکان استفاده از پرده شید طرح دار دست خریدار را در انتخاب مناسب‌ترین پرده برای داشتن نزدیک‌ترین میزان نور مورد نیاز در اتاق بازتر می‌گذارد. مثلاً ممکن است شما مایل باشید که سایه‌ای جزئی در اتاق ایجاد شود اما درعین حال نیاز داشته باشید تا مقداری از درخشش نور خورشید، که ممکن است با توجه به موقعیت اتاق چشم‌آزار باشد، بکاهید. انتخاب پرده شیدی با درصد بالا یا با ضخامت کم و طرحی تیره‌تر می‌تواند انتخابی بهینه برای چنین منظوری باشد.

امکان استفاده از پرده شید برقی

یکی از دیگر مزایای استفاده از پرده شید این است که می‌توان آن را به‌شکلی طراحی کرد که با استفاده از یک موتور قابلیت جمع و باز شدن به‌صورت اتوماتیک را داشته باشد و بدین‌ترتیب با استفاده از ریموت کنترل بتوان آن را جمع یا باز کرد. این مزیت گذشته از این‌که استفاده از پرده شید را برای عموم افراد آسان‌تر می‌کند، برای افراد ناتوان،دارای محدودیت حرکت، سالمندان و … بسیار سودمند خواهد بود. برخی از انواع پرده شید برقی پیشرفته‌تر به‌صورت هوشمند طراحی شده‌اند و امکان کنترل آن‌ها با استفاده از تلفن همراه هوشمند یا تبلت و با استفاده از اپلیکیشن طراحی شده به این منظور وجود دارد. این مزیت برای کنترل میزان نور وارد شده به اتاق بدون حضور در منزل، خصوصاً در مناطقی که تغییرات آب‌وهوایی بسیار دارد، بسیار مفید است. به‌عنوان مثال در شرایطی که هنگام خروج از منزل هوا ابری و درنتیجه پرده باز بوده اما پس از مدتی آسمان صاف شده و آفتاب با پرتوی بیش از اندازه به قالی‌ها، گلدان‌ها و … بتابد و احتمال آسیب دیدن آن‌ها وجود داشته باشد می‌توان از این آپشن بهره‌ی بسیار برد.

محافظت از پوست در برابر اشعه‌ی مارواء بنفش خورشید

تحقیقات بسیاری نشان دهنده‌ی این نکته هستند که قرار گرفتن در معرض شدید نور خورشید اصلی‌ترین عامل شایع‌ترین نوع سرطان پوست است و درنتیجه ضروری ست برای حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات لازم را انجام داد و ممانعت از ورود مستقیم نور خورشید به اتاق یکی از مؤثرترین این اقدامات است. پرده شید با کاهش ورود نور خورشید به اتاق می‌تواند در این زمینه نیز بسیار سودمند باشد. اگرچه به‌طور کلی پرده‌های شید با کاهش ورود نور خورشید به اتاق مانع تابش مستقیم آن به پوست افراد حاضر در آن می‌شوند اما برخی از انواع پرده شید که به نام پرده شید سان اسکرین یا پرده شید ضد آفتاب شناخته می‌شوند، به‌سبب دارا بودن ویژگی‌های خاصی مانند ضخامت بیشتر یا رنگ تیره‌تر از این نظر کاراتر هستند

مزایای استفاده از سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه

درصورت انتخاب مناسب طرح آسمان مجازی استفاده از سقف کاذب آسمان مجازی آشپزخانه در این قسمت از منزل می‌تواند باعث شکیل و زیباتر شدن دکور آن شود. آسمان مجازی با نورپردازی خود می‌تواند فضای آشپرخانه را دلبازتر کرده و علاوه بر این بخشی از نور مورد نیاز هنگام تاریکی را تأمین نماید. آسمان مجازی آشپزخانه می‌تواند فضای آشپرخانه‌های کوچک را وسیع‌تر جلوه دهد. گذشته از این باز هم با انتخاب طرح مناسب آسمان مجازی آشپزخانه می‌توان فضایی دلنشین و خوشایندی را در این محیط ایجاد کرد و باعث آرامش بیشتر افرادی شد که بخش زیادی از ساعات روز را در این مکان می‌گذرانند. ضمناً این محصول ضدحریق است و درنتیجه منعی برای استفاده از آن در آشپزخانه وجود ندارد. خرید آسمان مجازی آشپزخانه برای خرید آسمان مجازی آشپزخانه ابتدا با توجه به دکوراسیون کلی آشپرخانه و ابعاد آن طرحی انتخاب می‌شود. بهتر است این طرح با کاربری فضای آشپزخانه نیز هماهنگ باشد. به‌عنوان نمونه تصاویر آسمان، پرندگان، شکوفه‌ها، ستاره و همچنین طرح‌های انتزاعی طرح‌های مناسبی برای آسمان مجازی آشپزخانه هستند. نکته‌ی مهم در خرید آسمان مجازی آشپزخانه مراجعه به فروشنده‌ای ست که علاوه بر استفاده از مواد اولیه‌ی مرغوب در ساخت آسمان مجازی و چاپ باکیفیت طرح روی تایل‌ها، دارای تیمی متخصص برای نصب این سقف کاذب روی سقف و یا دیوارهای آشپرخانه باشد. دکوپیک فروشگاه آسمان مجازی و دیگر تجهیزات نوین دکوراتیو، انواع متنوع آسمان مجازی با طرح‌های تقریباً نامحدود را با استفاده از بهترین مواد اولیه برای نورپردازی، ساخت سازه و تایل‌ها و با بهره‌گیری از چاپ‌گرهای بسیار پیشرفته برای چاپ طرح روی پارچه‌ی تایل‌ها و همچنین با استفاده از تخصص نصاب‌های باتجربه و ماهرِ آسمان مجازی ،در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهد   رانر یکی از عناصر بسیار زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی منازل، دفاتر کاری، سالن‌های پذیرایی، هتل‌ها و بسیاری فضاهای این‌چنینی است. اگر بخواهیم رانر را به‌طور خلاصه تعریف کنیم می‌توانیم آن را نوعی رومیزی پارچه‌ای توصیف کنیم که به جای پوشش دادن تمامی سطح میز، یا دیگر سطوحی که رانر برای پوشاندن آن به‌کار گرفته می‌شود بخشی از میز که معمولاً وسط ضلع بزرگ‌تر آن است را می‌پوشاند. در این نوشته به معرفی رانر، نکات مهم در انتخاب مناسب آن برای طراحی زیباتر چیدمان فضا، و همچنین مواردی که لازم است پیش از خرید رانر به آن‌ها توجه داشته باشید خواهیم پرداخت. سعی ما بر این بوده تا اطلاعات نسبتاً جامعی در مورد این نوع رومیزی را در اختیار شما قرار دهیم که بتوان با درنظر داشتن آن‌ها پیش از خرید رانر انتخابی مناسب‌تر داشت. پس پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که قصد خرید رانر با نقوش اسلیمی برای میز یا هر سطح دیگر مدنظر خود را دارید تا پایان این مطالب با دکوپیک همراه باشید.

رانر چیست؟

همان‌طور که گفتیم رانر پارچه‌ی باریکی است که برای پوشاندن بخشی از سطوح مختلف به‌ویژه قسمت میانی میز غذاخوری به‌کار گرفته می‌شود. رانرها معمولاً روی میز بدون رومیزی و البته گاهی روی رومیزی قرار داده می‌شوند و کاربرد آن‌ها بیشتر در پذیرایی‌های رسمی است. در حال حاضر استفاده از رانر بیشتر جنبه‌ی دکوراتیو دارد و این نوع رومیزی عموماً برای شکیل‌تر کردن چیدمان فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته در برخی موارد ممکن است از چند رانر روی میز غذاخوری استفاده شود تا بتوان به این طریق از پراکنده شدن خرده‌های غذا و قطرات نوشیدنی‌ها روی رومیزی، میز و یا زمین جلوگیری به‌عمل آورد. رانر دکوراتیو در اندازه‌ها و طرح‌های متنوع و با استفاده از پارچه‌های مختلفی دوخته می‌شود تا بتوان آن را با دکوراسیون کلی فضاهای مختلف هماهنگ کرد.

تاریخچه‌ی استفاده از رانر

استفاده از رانر برای تزئین فضاهای مختلف مربوط به سال‌های اخیر نیست و درواقع رانر یک عنصر دکوراتیو مدرن، مانند انواع آسمان مجازی نیست. قرن‌ها پیش از رانر برای هرچه زیبا و باشکوه کردن فضاهای مختلف استفاده می‌شده است. یکی از داستان‌ها در مورد منشأ ابداع رانرها به نحوه‌ی غذاخوردن افراد در قرن‌ها پیش اشاره می‌کند. در این روایت گفته می‌شود که افراد در آن زمان هنگام غذا خوردن ریخت‌وپاش زیادی داشته‌اند و پس از غذا خوردن، رومیزی با انبوهی از باقیمانده‌ی غذاها پوشیده می‌شده است و این امر مسلماً زنان خانه‌دار را با دردسر بسیار برای شستن رومیزی مواجه می‌کرده است چرا که در آن دوران شست‌وشو رومیزی‌های بزرگی که با انواع چربی، نوشیدنی و … آلوده شده بوده‌اند کار بسیار دشواری بوده است. زنان خانه‌دار مجبور بوده‌اند که در شبانه‌روز چند بار رومیزی را با دست شسته و آن را با حرارت آتش خشک کنند تا برای قرار دادن روی میز در وعده‌ی غذایی بعدی آماده باشد. به همین سبب بود که زنان خانه‌دار خلاق به فکر استفاده از ابزاری افتادند که بتواند این مشکل را برطرف کند و به این ترتیب رانر به‌عنوان پوششی برای رومیزی ابداع شد. رانر می‌توانست خرده‌های غذا، چربی‌ها و نوشیدنی‌ها را به‌خود جذب کند و درنتیجه سطح زیرین آن یعنی همان رومیزی کاملاً تمیز باقی می‌ماند. بنابراین رانر در ابتدا جنبه‌ی تزئینی نداشته و بیشتر ابزاری کاربردی برای جلوگیری از کثیف شدن رومیزی و آسان‌تر کردن بخشی از کار خانه‌داری بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی