دانلود آهنگهای بروز

طبقه بندی موضوعی
گیت RF
فرش کاشان
کاغذ دیواری سقف آشپزخانه
آموزش تهیه فایل کامفار
دکوراسیون مغازه
تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول
سیستم اتوماسیون باشگاهی
کیف لپ تاپ دلسی
سیالیس دفترچه ای
کارشناس خرید خودرو
در اصطلاح عامیانه، واژه هوش مصنوعی زمانی به کار برده می شود که یک دستگاه از عملکرد شناختی که طی آن انسانها از اندیشه ها و افکار دیگر انسانها بهره می گیرند، تقلید کند، عملکرد شناختی همچون، یادگیری و حل مشکلات.

هوش مصنوعی و تحولات شگرف در آینده


در واقع هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را باید کلید حل مشکلات در دنیای فناوری خواند. این روزها هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و اصطلاحاتی این چنین، در خلال اخبار دنیای فناوری، بسیار به گوش می‌رسند ؛ چراکه بسیاری از کمپانی‌های رده بالا و پیشتاز در دنیای فناوری، هوش مصنوعی را قدم بعدی بزرگ برای اضافه کردن قابلیت یادگیری به رایانه‌ها عنوان کرده‌اند.

ابزارهای بسیاری در هوش مصنوعی به کار گرفته شده اند که انواع تحقیق و بهینه سازی ریاضی، منطق، شیوه های مبتنی بر احتمال و اقتصاد را احاطه کرده است.

رشته هوش مصنوعی از علم کامپیوتر، ریاضیات، روانشناسی، زبان شناسی، فلسفه، عصب شناسی و روان شناسی مصنوعی بهره می برد.

هوش مصنوعی مدعی است که می توان هوش انسانی را جزء به جزء ترسیم کرده و دستگاهی برای تقلید از آن ساخت.

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده و به تدریج در حال تبدیل شدن به یک صنعت بزرگ است. به این ترتیب کامپیوترها و دستگاه‌های دیجیتال در این حوزه به سرعت در حال پیچیده و پیشرفته‌تر شدن هستند. با این حال اما بعضی از باهوش‌ترین مردم جهان عمیقا نگران روزی در آینده نه چندان دور هستند که در آن روبات‌ها می‌توانند رشد کنند و در برابر ما قرار بگیرند، تا جایی که این روند در نهایت تهدیدی برای موجودیت بشر باشد.

تیم برنرزلی  معمار ساختار اصلی و اولیه وب جهانی معتقد است در اختیار گرفتن کنترل جهان توسط هوش مصنوعی می‌تواند کابوس ترسناکی باشد. این پدیده با ایجاد شرکت‌های جدید و نفوذ به ساختار بخش‌ها و شرکت‌های مختلف دیگر می‌تواند تغییرات جدی در دنیای پیرامون ما ایجاد کند.

استفان هاوکینگ نیز به عنوان یکی دیگر از پیشتازان این صنعت مدتی پیش در دانشگاه کمبریج درباره آینده هوش مصنوعی صحبت کرد. آن‌طور که پروفسور هاوکینگ می‌گوید: با سرعتی عجیب به آینده هوش مصنوعی نزدیک می‌شویم.

او معتقد است که هوش مصنوعی تله‌ها و دام‌های مخرب مختلفی دارد.آنچه نشان می‌دهد که در تئوری‌ها کامپیوترها توانایی انجام آن را دارند، در واقع نوعی شبیه‌سازی از مغز انسان است. همین روند هم در حال توسعه هوش مصنوعی است.»  از نظر وی پیش از آنکه به آنجا برسیم که روبات‌ها بخواهند تصمیم بگیرند بشر کلا مازاد است یا نه – باید فکر کنیم ببینیم خودروی بی‌راننده باید برای حفظ جان سرنشین برنامه‌ریزی شود یا حفظ جان عابر؟
artificial intelligence

artificial intelligence
کاربردهای هوش مصنوعی‏

این واقعیتی هست بیشتر افراد با شنیدن عبارت «هوش مصنوعی»، بیاد روبات‏های فیلم ‏های علمی-تخیلی و بازی‏های کامپیوتری و به خصوص شطرنج می افتند.
در حالی که هوش مصنوعی در مدت زمان کوتاهی از عمر خود، توانسته است از حد توسعه بازی‏ها به سوی دنیایی از مسائل شگفت‏ آوری همچون سیستم‏های خبره، بینایی ماشین و… گام بردارد.
امروزه ردپایی از هوش مصنوعی را می ‏توان در علوم مختلفی اعم از پزشکی، علوم هوا فضا، اکتشافات، تسلیحات نظامی، پیش بینی وضع هوا، نقشه برداری و شناسایی عوارض، تشخیص صدا، تشخیص گفتار؛ دست خط؛ بازی ها و نرم افزارهای رایانه ای مشاهده کرد. از این رو، متخصصان هوش مصنوعی، با توجه به کاربردهای گوناگون این علم، آن را در شاخه ‏های متنوعی دنبال نموده ‏اند از جمله:
▪ شبکه‏ های عصبی (Neural Networks)
این شبکه ‏ها که با الهام از مدل شبکه عصبی ذهن انسان طراحی می‏ شوند و امروزه کاربردهای فراوان و گسترده‏ای داشته، در زمینه ‏های متنوعی چون سیستم‏های کنترلی، روباتیک، تشخیص متون، پردازش تصویر و… مورد استفاده قرار می‏ گیرند.
▪ پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing)
در این شاخه، سیستم‏ها برای فهم زبان انسان برنامه ‏ریزی می ‏شوند.
▪ روباتیک (Robotics)
این شاخه از هوش مصنوعی سعی دارد روبات‏ها را طوری برنامه‏ ریزی کند که اعمالی هوشمندانه، چون توانایی دیدن، شنیدن و نشان دادن عکس ‏العمل به محرک ‏های محیطی را انجام دهد.
▪ انجام مسابقات (Game Playing)
در این شاخه، کامپیوترها برای شرکت در مسابقاتی چون شطرنج برنامه ریزی می شوند. در سال ۱۹۹۷ میلادی کامپیوتر شطرنج باز، قهرمان شطرنج جهان را شکست داد. یا نشستن یک روبات بر روی کره مریخ با موفقیت انجام شد. روبوکاپ اولین قدم‏ های خود را با برپایی مسابقات روبات‏های فوتبالیست برداشت.
با هدف سمبلیک که در سال ۲۰۵۰م. تیمی متشکل از روبات‏های انسان‏ نمای هوشمند بتوانند قهرمان فوتبال جهان را در زمین فوتبال واقعی شکست دهند (ظاهرا ما اون بازی رو نمی بینیم!)
▪ یادگیری ماشین (Machine Learning)
این شاخه به این معناست که ماشین بتواند برنامه، ساختار یا داده‏ هایش را بر اساس ورودی‏ها یا در پاسخ به اطلاعات خارجی، به نحوی تغییر دهد که رفتارش به آن چه از او انتظار می ‏رود، نزدیک‏تر شود ( یعنی قدرت تجزیه تحلیل داشته).
▪ استراتژی‏های تکاملی الگوریتم ژنتیک (Evolutionary Algorithms)
در این زمینه بیشتر به هوشمندی ‏هایی غیر از هوشمندی انسان پرداخته می‏ شود. در حقیقت این گرایش سعی دارد مسائل بهینه ‏سازی را با کمک روش‏هایی که در طبیعت انتخاب شده است، حل نماید. به طور مثال، روش یافتن کوتاه‏ترین راه به منابع غذا، توسط مورچگان، بیان‏گر گوشه‏ای از هوشمندی بیولوژیک هستند.
▪ تشخیص گفتار (Speech Recognition)
این گونه سیستم‏ها معمولاً به عنوان ابزارهای بیومتریک و تشخیص هویت با کمک صدا در مکان‏هایی مثل بانک‏ها، فرودگاه‏ها، آزمایشگاه ‏های تحقیقاتی و… برای ایجاد امنیت و کنترل ورود و خروج افراد مورد استفاده قرار می‏ گیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی