دانلود آهنگهای بروز

طبقه بندی موضوعی
گیت RF
فرش کاشان
کاغذ دیواری سقف آشپزخانه
آموزش تهیه فایل کامفار
دکوراسیون مغازه
تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول
سیستم اتوماسیون باشگاهی
کیف لپ تاپ دلسی
سیالیس دفترچه ای
کارشناس خرید خودرو

آشنایی با خواص و مضرات آلبالو ( خواص آلبالو )



گل های آن به صورت ۵-۳ تایی در یک جوانه ظاهر و گلها دارای ۵ گلبرگ، ۵ کاسبرگ، پرچم و یک مادگی است. بر عکس گیلاس آلبالو خود بارور است و برای تلقیح نیازی به ارقام گرده افشان ندارد.گل آلبالو معمولا دیرتر از سایر میوه های هسته دار باز می شود به همین دلیل معمولا با خطر سرمازدگی مواجه نمی شود. میوه آلبالو دارای دم بلند که بر اساس بلندی یا کوتاهی دم تقسیم بندی می شود و معمولا ارقام دم کوتاه مرغوب ترند.

کشت آلبالو در کشورهایى که تولید کننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است .ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهاى تولید کننده آلبالو هستند و بیش از دویست هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان غربى است که محصول سالیانه آن به صد و پنجاه هزار تن مى رسد.

درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهاى دیگر رفته و کشت شده است . منطقه اى که در قدیم درختان آلبالوى فراوان داشته در منطقه وسیعى از آناطولى ترکیه تا دریاى خزر بوده است .در حال حاضر در مناطق مختلف ایران درخت آلبالوو میوه آن وجود دارد و بعضى سالها محصول فراوانى دارد که از آن به عنوان میوه استفاده مى شود یا آن را خشک مى کنند و یا از آن شربت و مربا و یا آلبالو پلوو یا خورش ‍ آلبالودرست مى کنند. ( خواص آلبالو )

آلبالویى براى خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگى آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالویىکه رنگ آن کاملا قرمز نشده است و داراى گوشتى سفت است دورى کنید زیرا مصرف آن سوء هضم مى آورد و کار روده ها را مختل مى کند.
آلبالو وقتى تیره رنگ است و داراى لکه هاى قهوه اى است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است . گاهى میوه فروشان براى این که آلبالورا خوش منظره سازند به آن آب مى زنند این کار زود آلبالو را خراب مى کند و آماده مى سازد که زودتر فاسد شود. ( خواص آلبالو )
خواص دارویی آلبالو

    آلبالو، اشتها آور بسیار خوبی است.
    مصرف آلبالو، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد.
    آلبالو برای افراد دارای چربی شکمی مفید است ( خواص آلبالو )
    آلبالو مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.
    آلبالو ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است .
    خواص آلبالو و گیلاس مانند هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.
    آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) می باشد.
    مصرف یک لیوان آب آلبالوی بدون قند در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.این میوه حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرامش بخش ضروری است.
    نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش کردن می‌تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها را تسکین دهد.
    آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.
    مصرف آلبالو برای گرم مزاجان سودمند است.
    مصرف البالو برای افرادی که خارش پوستی دارند مؤثر و مفید است.
    مصرف آلبالو اعصاب را آرامش می بخشد ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. ( خواص آلبالو )

خواص آلبالو

خواص آلبالو
مصرف آلبالو در بارداری

آلبالو میوه کم کالری به شمار می رود. بررسی های بسیاری بر خواص آلبالو برای بارداری تمرکز کرده اند, با این حال این خواص هنوز به اثبات نرسیده اند. با این وجود مصرف متعادل این میوه مشکلی برای زنان باردار ایجاد نمی کند.

اما از آن جایی که آلبالو نفاخ است, مصرف آن به زنان شیرده توصیه نمی شود. چرا که ممکن است سبب دل درد در نوزاد شیرخوار شود.
مضرات آلبالو

کسانی که ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود
کسانی که از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود. با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند.
کسانی که دیابت دارند می‌توانند به حد اعتدال آلبالو بخورند زیرا قند آلبالو از نوع لولوز است و این قند را بیماران دیابتیک می‌توانند جذب کنند.
اشخاصی که چاق هستند نباید آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی